Tänään napattiin sukkiin väriä matosta.
Today's stripe color is the color of the carpet.
Näytetään tekstit, joissa on tunniste kesken. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste kesken. Näytä kaikki tekstit
8.12.2013
23.6.2013
Juhannusta
I have been celebrating the midsummer with this beautiful thing:
Puikoilla siis Audrey in Unst Wollmeise Merino DK:sta värissä Zarte Knospe. Nuppuseni, rakastan. Vaikka vähän liian reilun kokoinenhan tästä on tulossa.
The pattern is Audrey in Unst, and I am using Wollmeise DK in Zarte Knospe. Loving it! Though it's going to be slightly too big for me.
15.6.2013
4 little words
Rakas mieheni oli ostanut minulle tällaiset silmukkamerkit (täältä). Ne kuvaavat tämänhetkisiä tunteitani täydellisesti. Mutta, voiko näitä oikeasti käyttää, vai tuovatko ne entisestään huonoa onnea?
My beloved husband had bought me these stitch markers (available here). They perfectly express my feelings at the moment. However, I'm not sure if I am going to use them. Will they bring more bad luck?
8.6.2013
Se on pitsii
Tervehdys pitkästä aikaa! En ole lähtenyt kesälaitumille vaan neulonut hys-hys-projekteja (joulu tulla jollottaa...). Mutta nyt pitsittää. Alpakkakin on kovin kesäistä, kun se muovautuu pitsiksi.
Hello! Long time, no see. I haven't quitted knitting because of the amazing summer weather, but I haven't blogged because of some secret projects (Christmas is fast approaching, isn't it?). However, now I'm into lace knitting. Even alpaca yarn can feel estival.
Hello! Long time, no see. I haven't quitted knitting because of the amazing summer weather, but I haven't blogged because of some secret projects (Christmas is fast approaching, isn't it?). However, now I'm into lace knitting. Even alpaca yarn can feel estival.
Löysin muuten nämä tänään vaatekaapistani. Miten lie sinne jääneet.
I found these in my closet today. I wonder what they were doing in there.
Ja otsikkohan johtuu mielleyhtymästä tähän.
23.3.2013
Time-out
Luulen, että joudun pitämään vähän blogitaukoa. Ranne kipuilee siihen malliin, että lienee syytä yrittää minimoida kaikki ylimääräinen hiiren käpälöinti ja jopa neulonta. Paitsi ehkä on pakko tehdä vähän tähän pitsiunelmaa...
I am afraid that I have to take a small break from blogging because of a wrist pain. I hope the pain won't stop me from knitting, since I now have this beautiful thing on the needles...
Ihanaa kevättä sinulle, rakas lukija. Palaan pian.
Enjoy the lovely spring time! I'll be back soon.
I am afraid that I have to take a small break from blogging because of a wrist pain. I hope the pain won't stop me from knitting, since I now have this beautiful thing on the needles...
Ihanaa kevättä sinulle, rakas lukija. Palaan pian.
Enjoy the lovely spring time! I'll be back soon.
1.1.2013
Dagen efter
The first day of the year. I'm having a headache. It's not because of sparkling wine. It is caused by this.
Eikä se silti ole valmis.
Nevertheless, I am not finished with it.
18.11.2012
23.7.2012
Kesäinventaario
Kesälomalla ehtii vaikka mitä, vaikka tekemään inventaarion lankalaatikoihin.
Ällö-Novitoiden lisäksi lankalaatikoista löytyy surkuhupaisia tarinoita vuoden varrelta. Tässä siis kevään 2012 kootut UFOt a.k.a. selitykset blogin verkkaiselle päivitystahdille:
1. Kesäinen haarukkapitsihuivi
Opettelin tekemään haarukkapitsiä. Huiviohje on täältä. Nättiä ja kivaa. Harjoituksen vuoksi piti tietenkin valita mahdollisimman helppo lanka, eli tuo kirkkaansininen seiskaveikka. Mutta oih, kuka tahtoo paksusta sukkalangasta tehdyn pitsihuivin??? Kovin kesäistä, eiku...
2. Pinkeät jämälankapipot
Jämälangoista neulominen on terapeuttista ja ihanaa. Tietysti vielä parempaa olisi, jos saisi myös jotakin järjellistä aikaiseksi. Kevättalvella tuli neuloskeltua parikin ihanaa pipoa, joissa silmukkamäärät olivat kuitenkin auttamattoman pienet. Mietin, että josko tämä jollekulle vekaralle mahtuisi, mutta eipä taida, kun ovat nekin niin isopäisiä. Tämä kiva kirjoneuleyksilö makaa sängyn alla on langanpäät päättelemättä. Toinen ihanainen raitapipo on varastossa pitelemässä maalaussuojapahvirullaa.
3. Koukutukset
Olipa kerran punaista Eskimoa ja harmaanvihreää Karismaa, jotka rakastuivat lankakaupassa toisiinsa palavasti ja halusivat koukutuiksi lapasiksi. Lapasista tuli liian kireät. Sitten toiseen tuli liian iso peukalo ja toisesta jäi peukku puuttumaan kokonaan motivaation sammuttua. Ja purkautuukin raukka päästä.
4. Cthulhun kirous
Mies pyysi Cthulhu-lapaset. Ja minähän aloitin neulomaan innokkaasti. Ensimmäisestä lapasesta tuli vallan mainio. Neuloja oli onnellinen ja rentoutui. Käsiala löystyi. Toisesta lapasesta tuli valtava. Se purettiin, ja neulottiin uudestaan, käsialaa tiukattiin. Tiukattiin liikaa, ja lapasen päästä tuli pieni ja kireä. Purettiin uudestaan. Jätettiin projekti marinoitumaan.
No niin, mitä näille pitäisi tehdä? Puretaanko, taistellaanko vai jätetäänkö varastoon odottamaan ihmettä?
Ällö-Novitoiden lisäksi lankalaatikoista löytyy surkuhupaisia tarinoita vuoden varrelta. Tässä siis kevään 2012 kootut UFOt a.k.a. selitykset blogin verkkaiselle päivitystahdille:
1. Kesäinen haarukkapitsihuivi
Opettelin tekemään haarukkapitsiä. Huiviohje on täältä. Nättiä ja kivaa. Harjoituksen vuoksi piti tietenkin valita mahdollisimman helppo lanka, eli tuo kirkkaansininen seiskaveikka. Mutta oih, kuka tahtoo paksusta sukkalangasta tehdyn pitsihuivin??? Kovin kesäistä, eiku...
2. Pinkeät jämälankapipot
Jämälangoista neulominen on terapeuttista ja ihanaa. Tietysti vielä parempaa olisi, jos saisi myös jotakin järjellistä aikaiseksi. Kevättalvella tuli neuloskeltua parikin ihanaa pipoa, joissa silmukkamäärät olivat kuitenkin auttamattoman pienet. Mietin, että josko tämä jollekulle vekaralle mahtuisi, mutta eipä taida, kun ovat nekin niin isopäisiä. Tämä kiva kirjoneuleyksilö makaa sängyn alla on langanpäät päättelemättä. Toinen ihanainen raitapipo on varastossa pitelemässä maalaussuojapahvirullaa.
3. Koukutukset
Olipa kerran punaista Eskimoa ja harmaanvihreää Karismaa, jotka rakastuivat lankakaupassa toisiinsa palavasti ja halusivat koukutuiksi lapasiksi. Lapasista tuli liian kireät. Sitten toiseen tuli liian iso peukalo ja toisesta jäi peukku puuttumaan kokonaan motivaation sammuttua. Ja purkautuukin raukka päästä.
4. Cthulhun kirous
Mies pyysi Cthulhu-lapaset. Ja minähän aloitin neulomaan innokkaasti. Ensimmäisestä lapasesta tuli vallan mainio. Neuloja oli onnellinen ja rentoutui. Käsiala löystyi. Toisesta lapasesta tuli valtava. Se purettiin, ja neulottiin uudestaan, käsialaa tiukattiin. Tiukattiin liikaa, ja lapasen päästä tuli pieni ja kireä. Purettiin uudestaan. Jätettiin projekti marinoitumaan.
No niin, mitä näille pitäisi tehdä? Puretaanko, taistellaanko vai jätetäänkö varastoon odottamaan ihmettä?
11.3.2012
Kukkii
Vieläkin paljon jäljellä...
Viime viikkoihin on kuulunut yhtä paljon purkamista kuin neulomista, eikä mikään tunnu valmistuvan. Yhä värikkäämmiksi käyvät junakukat ja ihanasti lisääntyvä valo enteilevät kuitenkin kevättä. Afrikan kukkien koukkimisen oheistoimintona seikkailen Gallen-Kallelan kanssa. Jännittävää.
Ihanaa, keväistä sunnuntaipäivää itse kullekin!
Näyttääkö tuo vaaleanpunainen kukka muuten hölmöltä?
5.1.2012
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)











